Познато је да се наведени Закон у више различитих варијанти назива и садржаја налази већ седам година у поступку разматрања и да до данас још није усвојен. За наведени Закон заинтересовани су, поред више хиљада различитих удружења у Србији, многи државни органи од општина до Републике, органи ОЕБС, Савета Европе и други домаћи и међународни органи и организације.
Пре овог нацрта Закона, био је предложен априла 2005. године нацрт Закона о Удружењима од стране Министарства за државну управу и локалну самоураву претходне Владе Србије.
Руководство Савеза инжењера и техничара Србије у вези нацрта Закона из априла 2005. године, интезивну комуникацију са надлежним министарством и другим државним органима Србије и Европским и међунардним органима и организација започело је у мају месецу 2005. године, настојећи да поред једног броја невладиних организација и удружења која су већ била укључена у радну групу Миистарства за државну управу и локалну самоуправу на изради нацрта Закона и припрему истог за јавну расправу, укључи и један број већих Савеза и удружења Србије (Ауто мото Савез Србије, Ловачки савез Србије, СИТС, Савез рачуновођа и ревизора Србије, Савез економиста Србије, Планинарски савез Србије, Удружење научних и стручних преводилаца Србије и др.)
Ово настојање да се ова групација већих и познатијих Савеза и Удружења ангажује, било је од великог значаја и конкретног интереса због једног броја примедби које смо имали, а посебно примедба на тадашњи члан 74. у коме је била регулисана проблематика у вези непокретне имовине. У том нацрту Закона било је предвиђено да се аутоматски једнострано и неправедно одузме сва непокретна имовина свих удружења и иста прогласи државном својином и додели органима локалне самоуправе на даље располагање, без обзира како су Савези и Удружења стицали ту непокретну имовину у претходном периоду.
Захваљујући тој заједничкој акцији и организованом наступу наведених Савеза и Удружења, коју је пре свега и конкретно организовао Савез инжењера и техничара Србије, што се тиче одржавања радних састанака, припреме предлога амандмана, одговарајуће доказне документације о непокретној имовини, личних карата о наведеним Савезима и Удружењима и свеобухватне преписке са државним и међународним органима и организацијама, заједнички смо наступили и учествовали на „Округлом столу“ у Сава центру 04.11.2005. године, на коме се водила расправа о наведеном нацрту Закона о удружењима, која је трајала цео дан. Поред присуства представника многих удружења, Владе, Скупштине Србије и министарстава, били су активно присутни представници Мисије ОЕБС-а и Савета Европе, као и других органа и организација. Нажалост и после аргументованих амандмана са доказима и одговарајућом документацијом у вези непокретне имовине, нашег активног учешћа у расправи, предложени поменути члан бр.74 о непокретној имовини није се променио.
Радна група наведених већих Савеза и Удружења предузела је затим низ других мера и активности и обратила се писмима, предлогом амандмана и доказима о непокретној имовини, са личним картама наведених Савеза и Удружења у новембру и децембру 2005. године.
Имали смо више разговора са представницима државних органа Србије, радном групом, представницима невладиних организација, шефом мисије ОЕБС-а и шефом канцеларије Савета Европе у Београду и низ других активности и радних састанака.
После свих послатих писама и обављених разговора добили смо подршку и писмене ставове наведених међународних мисија у Београду, радне групе из Бирмингена и неких невладиних организација.
Влада Србије утврдила је предлог Закона о удружењима 02. јуна 2006. године са делимичном изменом члана 74., тј. 73 о непокретној имовини и тиме су делимично усвојени наши предложени амандмани. До ових делимичних позитивних промена дошло је захваљујући нашем упорном раду и активностима и обсежном и аргументованом документацијом и предложеним амандманима, као и разних подршки за наше ставове које смо добили од међународних органа и неких невладиних организација, а које смо доставили председнику Владе Србије др Војиславу Коштуници, а он касније надлежном министарству.
Све наше наведене конкретне и бројне активности допринеле су да се делимично измени члан о непокретној имовини у предлогу Закона о удружењима, а којим се хтело да се неправедено и једнострано одузме свим удружењима сва њихова непокретна имовина и спроведе нека врста нове национализације имовине на почетку 21 века.
У јулу 2006. године почела је расправа о предлогу Закона о удружењима која је утврдила Влада Србије, у одборима Скупштине Србије. Од 06. јула 2006. године присуствовали смо неким седницама одбора и изнели своје ставове, предложили амандмане и добили подршку од једног броја посланика и посланичких група.
Знали смо да је основни и највећи проблем свих варијаната нацрта и предлога Закона о удружењима, био у проблематици регулисања власништва над непокретном имовином, па смо нашим перманентним и упорним радом и активностима пресудно утицали да ово значајно питање не остане анонимно и са тако негативним формулацијама по нас, буде усвојено.
Имајући у виду да се за време избора и до формирања нове Владе Србије стало са радом и активностима у вези наведеног Закона, па се наша радна група определила и обратила писмом, одговарајућом доказном документацијом о непокретној имовини и добијеним подршакама у вези регулисања питања непокретне имовине у Закону о удружењима, у марту 2007. године Председнику Републике Србије господину Борису Тадићу, са молбом да нас прими и пружи одговарајућу помоћ у бољем и праведнијем регулисању овог важног и виталног садржаја и судбоносног проблема за даљи рад и опстанак многих Савеза и удружења.
После формирања Владе Србије, председник Републике господин Тадић доставио је наше писмо и документацију новом министру за државну управу и локалну самопураву господину Милану Марковићу у даљу надлежност. Ово је имало великог значаја и утицаја и министар Марковић је са сарадницима и Радном групом извршио квалитетне промене о регулисању проблематике непокретне имовине и исте уградио у више чланова новог нацрта Закона о удружењима.
Од стране Министарства за државну управу и локалну самоуправу и радне групе израђен је нови нацрт Закона о удружењима и 27. јула 2007. године организован је „Округли сто“ у Сава центру који је трајао цео дан и био веома посећен, са конструктивном и радном атмосфером и низом добрих сугестија и предлога.
Округлом столу поред великог броја представника различитих Савеза и Удружења, присуствовали су и узели активно учешће и:
Овај нови нацрт Закона о удружењима је много квалитетнији и у њему су уграђене многе раније сугестије и примедбе и посебно и значајно и наши амандмани у вези непокретне имовине. Сада је проблематика непокретне имовине у овом нацрту Закона регулисана у члановима 73., 74., 75. и 76.
Министар Марковић је и у уводном излагању и завршној речи, посебно истакао и захвалио се активностима и доприносу које је дала наша поменута радна група и да су захваљујући нашим амандманима и документацијом у вези непокретне имовине, значајно и квалитетно измењени чланови који регулишу питање власништва над непокретном имовином.
Ова опсежна и дуготрајна активност више од две године, са бројним писмима, доказима, документацијом, добијеним подршкама за наше ставове и радним састанцима и разговорима, дала је добре резултат