У организацији Савеза инжењера и техничара Србије и његове колективне чланице Друштва инжењера и техничара Суботице у Суботици је 18. јуна 2019. године отврорена изложба посвећена јубилеју СИТС.
Изложба је постављена у холу Градске куће, где ће заинтересовани моћи да је погледају до 24. јуна 2019. годинe.
На свечаном отварању изложбе, у великој сали Градске куће, присутне ђаке и директоре техничких школа из Суботице, прво је поздравио г-дин Имре Керекеш, председник Друштва инжењера и техничара Суботице.
Потом се присутнима обратио председник Савеза инжењера и техничара Србије, др Игор Марић. У свом излагању укратко се осврнуо на технолошки развој чији смо сведоци, а чије резултате ће искусити младе генерације које долазе. Он је истакао да млади треба да теже ка елити, у смислу слободе размене идеја и мисли у свим областима, развијањем интелектуалних способности, па у том смислу је навео да је и Савез еснафско удружење, чији чланови слободно размењују своје идеје, и да свако ко има храбрости да изнесе своје идеје може постати члан асоцијације.
Након уводних обраћања, председника Друштва ИТ Суботице и председник СИТС-а, додели су поклон пакете књига, Савезових издања, следећим школама:
Савезова издања ће, у оквиру обележавања јубилеја часописа "Техника" 75 година излажења, бити уручена и управници Градске библиотеке Суботице г-ђи Драгани Роквић.
Присутнима је приказан и филм „Број и мера моја вера“ који им је омогућио да се упознају са историјатом Савеза инжењера и техничара Србије и развојем инжењерства у Србији.
Након пројекције филма, проф. др Дијана Милашиновић Марић одржала је занимљиво предавање на тему „Архитектура у функцији уметности на примеру три војвођанска музеја“. У свом предавању истакла је да на простору Војводине међу бројним галеријама постоји тек неколико које су наменски пројектовани објекти за излагање уметничких дела. То су: галерија Павле Бељански у Новом Саду, галерија Јован Поповић у Опову и Музеј-галерија Мацура у Новим Бановцима. Та три објекта настала су у три различита периода и сваки садржи особености духа тадашњег времена. Први представља функционалну минијатуру апстрактне ликовности, други је грађен у духу скулпторалне бруталистичке форме док је трећи пример естетичног концепта и сведеног минимализма. Заједничко за све три архитектонске минијатуре је да су резултат пажљиве анализе специфичних галеријских функција где уз пројектанта учествују и техничари и инжењери при решавању посебних питања као што су осветљење, климатизације, одржавање оптималне влажности, температуре и др.
Линкови |
Даље » |